La Tabăra „Cangurul” din Straja, / Au participat cercetători de mare anvergură intelectuală

13.08.2013 00:28
 

Aşa cum am mai menţionat în paginile ziarului nostru, săptămâna trecută, în Straja, a avut loc Tabăra „Cangurul”, dedicată tuturor copiilor care au obţinut premii în cadrul concursurilor „Cangurul” organizate în şcolile din România. Competiţiile „Cangurul” reuşesc să descopere elevi excepţio­-nali. Ingeniozitatea copiilor este impresionantă. Felul în care aceştia îşi folosesc imaginaţia, resursele intelectuale i-au uimit pe toţi profesorii care au participat la tabără. Tocmai de aceea, pentru atelierele acestei tabere de mici performeri, Boris Singer, preşedintele Fundaţiei pentru Integrare Europeană „Sigma”, a adus în Straja oameni de valoare, cercetători ştiinţifici, care să le ofere copiilor cursuri şi experienţe pe care nu le văd în şcoală. Putem spune că Straja, timp o săptămână găzduieşte, an de an, câteva dintre cele mai sclipitoare minţi din România. 

 

Un invitat de marcă

Academicianul Solomon Marcus, matematician român de notorietate internaţională, care a publicat peste 50 de volume în România, traduse în mai multe limbi europene, opera sa fiind citată de peste 1.000 de autori, a venit şi anul acesta în Straja. „Am venit să mai învăţ câte ceva de la tinerii din tabără” , spune zâmbind academicia­nul. Acesta se declară cucerit de inte­ligenţa celor mici, uneori mai ino­v­ativi decât profesorii care le predau la clasă. „Copii de aici sunt mult peste nivelul mediu din şcolile noastre. De exemplu, am avut un seminar la care elevii de clasa a IV-a au avut de formulat probleme de matematică. Să vedeţi ce probleme au compus, cu animale, lor le plac mult animalele, probleme complexe. Copiii au imaginaţie mai bogată decât noi, sunt mai inovativi. Apoi am discutat cu elevii de gimnaziu povestea lui Harap Alb. Au analizat personajul principal într-un mod cu totul nou, i-au găsit defecte, l-au reinventat. Aceeaşi temă, discutată în cercul de profesori a avut rezultate mai slabe. Le-am spus acestora: este timpul să reinventaţi drobul de sare din povestea lui Creangă. Trebuie ca profesorii să-şi deschidă mintea, astfel încât copiii să poată evolua, nu să ajungă să memoreze algoritmi şi formule, şi să spunem că facem performanţă. Învăţământul românesc trebuie să reînceapă să producă cultură. V-aţi uitat la subiectele de anul acesta de la bacalaureat, de la testele naţionale, de la titularizare? Au fost ruşinos de uşoare. Unii elevi cred că au fost revoltaţi de cât de banale au fost subiectele, şi, totuşi, au fost atâţia care au picat. Unde vrem să ajungem? Ce facem cu copiii care au potenţial? Am văzut copii de primară care şi-au format deja un discurs personal în prezentarea unor subiecte, au vocabularul propriu, nu memorat”, ne-a explicat academicianul Solomon Marcus. Care, în fiecare an, încearcă să remo­-deleze în primul rând profesorii, insistând că metoda de predare ro­mâ­nească este învechită şi neperformantă, iar schimbarea ei vine de la profesori.

sursa: zvj.ro

Citește continuarea articolului - CLICK AICI